čtvrtek 25. srpna 2016

Gdaňsk III

Třetí část z našeho výletu na sever, patří písku, plážím, rackům, moři a větru ve vlasech (ten vlastně ráda nemám, protože nesnáším, když mě někdo sahá na vlasy, natož mi je cuchá :)). Původně jsem měla v plánu, že jedno odpoledne zajedeme na nějakou pláž, jen tak mrknout, jak to tam vypadá, kdybychom se do budoucna rozhodli strávit letní dovolenou u moře na Baltu. Nakonec jsme se ještě několikrát vrátili. Severní pláže totiž mají něco do sebe. Něco hodně. Navzdory chladnějšímu počasí, jsme nasávali atmosféru severního pobřeží a jeho syrovou romantiku všemi smysly a vůbec se nám odtud nechtělo :).






Pláže nás překvapili čistým jemným pískem, množstvím mušliček i velikostí. Nejlepší jsou ale racci. Jejich křik mi bude chybět. Má v sobě sílu svobody a volnosti... Každé ráno mě budil i v centru Gdaňsku. A krmení racků byla fakt zábava...










 
 
Potkali jsme taky tohoto neuvěřitelného labuťáka, který se nám předvedl v plné parádě přímo na břehu.
 
 




Největší prázdninové středisko poblíž Gdaňsku jsou Sopoty. Kdysi tam vyhrála Helena Vondráčková s "Malovaným džbánkem" mezinárodní pěveckou soutěž (to jen tak pro zajímavost :D). Sopoty jsou takové Bibione severu. Široké pláže, upravená a dokonalá promenáda, spousta stánků a vyhlášené molo. Tam se ale platilo vstupné, což mi přišlo poněkud mimo.







Na Instagramu jsem dostala tip na menší středisko s pláží a molem. A tam se nám teda líbilo fakt hodně. Orlowo. Místní molo je jak vystřižené z hollywoodského slaďáku. Pláže písečné i kamenité. Okolí upravené. Pojízdné stánky s kávou hamburgery a hotdogy. Prostě přesně naše gusto.









 
 



 
 
Jo a ručník byl samozřejmě s náma :)
 
 
 
 
Jsem si jistá, že jsme tam nebyli naposledy...
 
 
 
 
 
 


1 komentář:

  1. Aničko děkuji. Zrovna minulý týden jsem na ty fotky koukala jak tam bylo krásně a děti to vyhodnotily jako naši nej dovolenou :).

    OdpovědětVymazat