sobota 7. ledna 2017


Tvarohový koláč podle Vaňka

V kuchařce je recept nazván "Tvarohové řezy", ale podle mě je to spíš koláč :). Je výborný a slíbila jsem recept s postupem. Tady je.




Těsto:
100 g změklého másla
150 g hladké mouky (tady rozhodně doporučuji dát 200g, ze 150g mouky těsto lepí a není možné s ním pracovat)
50 g moučkového cukru
20 g domácího vanilkového cukru
1 vejce
citrónová kůra jemně strouhaná (asi z půlky citronu)




Vypracujeme těsto a velmi, velmi opatrně vyválíme na půl centimetrovou placku. Kterou přeneseme do formy a upravíme prsty. V originálu je napsáno namačkáme do formy, ale tohle je podle mě lepší postup.



 
 
Náplň:

500 g měkkého plnotučného tvarohu
2 vejce
140 g cukru krupice
20 g vanilkového cukru
40 g vanilkového pudinku
citronová kůra jemně strouhaná z cca půlky citronu
180g (1kelímek) smetany ke šlehání (31%)

Všechny ingredience, kromě smetany ke šlehání, smícháme v míse. Smetanu vyšleháme zvlášť na šlehačku a vmícháme do směsi. Vylijeme na těsto do formy a uhladíme.


 
 
Vložíme do trouby vyhřáté na 175 stupňů a pečeme cca 35 minut. Střed upečeného koláče by měl pružit.
 
 



2 komentáře:

  1. Hanko vyborny kolac, dekuji za inspiraci, uz je pulka snezena. Nemela jsem vanilkovy puding, tak jsem pouzila cokoladovy a myslim, ze to take vpohode jde, kolac ma u nas velky uspech. Mejte se hezky. Zdravi Nina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás taky zmizí hned a hlavně chutná dětem :)

      Vymazat