neděle 4. února 2018

Kynuté lívanečky


Klasika všech klasik. Hádejte které těsto se dere ven v pohádce hrnečku vař? Jj, je to těsto na lívance :). Recept mám od babičky a u nás jsou mezi sladkými jídly lívance číslo jedna!




Potřebujeme:

2/3 kostky kvasnic
500 ml mléka
300g hladké mouky
30 g třtinového cukru
1 vejce
špetka soli




Postup:

Mléko ohřejeme na teplotu, ve které udržíme malíček. Přidáme cukr, rozdrobíme kvasnice a necháme je v teplém mléce hezky vzejít. Přidáme vejce a špetku soli a pomocí metličky pomalu a postupně zašleháme všechnu prosátou mouku, až vznikne hladké těsto, které necháme na teplém místě vykynout. Až minimálně zdvojnásobí (nebo ztrojnásobí) svůj objem můžete začít smažit lívanečky. Na kvalitní teflonové pánvi to jde i bez tuku. Ideální je přímo lívanečníková pánev se čtyřmi důlky (tu nemám, dělám na klasické široké pánvi). Malé lívanečky smažíme po obou stranách. Díky kvasnicím mají po usmažení typické dírečky. Podáváme s domácími povidly nebo marmeládou a bílým jogurtem.




2 komentáře:

  1. Hani, dortíky jsem nezkoušela, ale vypadají báječně.
    No, a lívance jsem udělala hned po přečtení a po večeři. Ještě mám těsto v lednici na další den.
    Díky za super nápad. Amolety dělám pořád a na lívance jsem nějak zapomněla.
    Krásný nedělní večer. Lenka B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni Vy jste teda rychlík :). Děkuju moc a hezký večer

      Vymazat